"Se upp för dårarna"

Elin (Rakel Wärmländer) och Yasmin (Nina Zanjani) ska båda söka till polisskolan och blir efter en ordagrann kollision bästa kompisar. De kommer både från väldigt olika bakgrunder, Elins pappa är en högt respekterad polisman medan Yasmin bott i en av Stockholms förorter sedan åtta års ålder då hennes familj flydde från Turkiet. Hennes pappa Sinan (Korhan Abay, turkisk mångsysslare som bland annat var programledare för Melodifestivalen 2004) var i Turkiet en framstående läkare, men fick i Sverige fick nöja sig med att köra tunnelbana. Han är bitter och hans hustru har precis lämnat honom, men precis som resten av karaktärerna börjar han i filmens inledning en resa mot något helt annat.

Jag älskade denna film, den var hur charmig som helst och framför allt väldigt rolig tycker jag. Jag fick mig en mängd härliga skratt under filmens gång :) Detta är Helena Bergströms regidebut och jag tycker att hon har lyckats otroligt bra med sin film. Jag rekomenderar den varmt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, det går alldeles utmärkt :-) Klart dom får läsa! Ska ni göra ihelgen då? Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback