yummi!

Nu har jag precis avnjutit en god lunch, rester från Jonahs goda kasslergryta som han gjorde i veckan. Han är en kung på att laga mat och det är jag evigt tacksam för. Jag lagar oxå god mat tycker jag, men det är härligt att bli bjuden av Jonah. Det finns inget bättre än när man kommer hem från jobbet och Jonah har börjat med maten, det är guld värt. Vi lagar faktiskt väldigt mycket mat tillsammans för både jag och Jonah tycker att det är kul med matlagning och att pröva på en massa olika goda rätter. De dagar som Jonah inte har hunnit börja med maten innan jag kommer hem så hjälps vi alltid åt, så även på helgerna. Det är roligt att laga mat tillsammans :)

Vem lager maten hemma hos er?

Puss å Hej!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag lagar maten så den står på bordet när Per kommer hem från jobbbet. Han har dock stekt korv några gånger men då har jag fått koka makaroner till det:P

Du har helt rätt när det gäller inredningen.. Man måste känna efter ett bra tag innan man vet hur man vill ha det. Vårat tv-rum ser förjävligt ut men jag har fortfarande inte bestämt hu jag vill ha det så då får det se hemskt ut ett tag till:P

Postat av: Erika

På veckorna är det oftast jag som lagar maten eftersom M jobbar och jag oftast kan studera hemma. På helgerna har vi tillsammans kommit överrens om att M lagar mat eftersom han är såå mycket bättre på att laga mat än mig :) Men jag hjälper gärna till om jag kan..

Låter jätte kul med hus förresten! Grattis :)

2008-03-27 @ 15:08:05
URL: http://stordocka.blogg.se
Postat av: Erika

Ja, sånt är super :) Desamma till dig!

Kram Erika

2008-03-28 @ 08:06:36
URL: http://stordocka.blogg.se
Postat av: Angelica

Korv är mumma. Per brukar steka korven i CajP´s grillolja och krydda den med vitpeppar. Den blir riktigt stark och god då:)
Jag är också jämt hungrig, tror jag har masken:P

2008-03-28 @ 11:13:31
URL: http://gekaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback