"Talang från Dorotea som drömmer om mera"

Artikel ur folkbladet idag



"Talang från Dorotea som drömmer om mera


Doroteatjejen Erika Selin fortsätter att placera sig bra i olika musiktävlingar.
Den gångna helgen blev hon trea i finalen av Popcorn 2008.
- Det känns jättebra. Jag trodde aldrig jag skulle gå så långt, säger 17-åringen som uppträdde inför tusentals besökare på torget i Skövde.

Erika Selin har deltagit i ett flertal musiktävlingar på slutet. I somras vann hon en tävling i Skåne som heter Sångmicken och hon har också kvalificerat sig till riksfinal och placerat sig bra i tävlingen Schlagerstjärnan samt vunnit tävlingen Talang 2007 i Sundsvall.
- Jag har fått åka runt en hel del och det är jätteroligt. Mamma, pappa och storasyster följer med så det går bra, berättar Selin.
Hennes stora intresse
Att sjunga är hennes stora fritidsintresse tillsammans med att handla kläder. Drömmen är att någon gång få vara med i Melodifestivalen.
- Det vore hur fränt som helst att få vara med där, säger Selin som har sökt till årets upplaga av tv-programmet Idol.
Hon deltog vid uttagningen i Luleå. Därifrån sänds det under säsongens första program som visas i morgon. Hur det gick i Luleå får Erika Selin inte berätta om men pratar hellre om framgången hon hade i Skövde i lördags.
- Jag var lite mer nervös än vanligt eftersom det var så mycket folk. De hade någon slags matfestival samtidigt och det var flera tusen som tittade på, berättar Selin som framförde "My heart will go on" av Celine Dion.
Varför valde du den låten?
- Jag ville ha en stark låt som uttrycker mycket känslor. Det tycker jag verkligen den här har.
Och även om låten är rätt svår att framföra var Selin nöjd med sin insats.
Den gav henne alltså tredjeplatsen bakom Andreas Wijk och vinnaren Roshanak Hosseine i Popcorn 2008. En tävling som inleddes med deltävlingar i ett 20-tal svenska städer och via semifinal ombord på Viking Line Cinderella utsåg nio finalister som uppträdde på stora torget i Skövde."

Av Niclas Holmlund
[email protected]

Publicerad 2008/09/02 0:31 under Kultur & nöje, Musik.


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, det är ju egentligen självklart, men speciellt sedan man fick Svea så känns det som man försummar vovven... Han var ju vår "bäbis" innan :-)Hur går det för er, har ju hört att ni tagit över Tony och Bettans hus, måste vara hel mysigt! Är så mycket roligare och inreda och fixa när man har hus mot en lägenhet. Å du, var stolt, vi är så många som håller tummarna för Erika!!!

Postat av: Emma

Ja, jäkla Idol! Jag var ju bombsäker på att det var från Luleå igår men icket. Men Idol är ju ett nöje ändå ;) Hoppas vi får se er båda då!



Middag låter kanonbra! Tror inte det är något speciellt nästa fredag iallafall. Kan vi spela lite spel & sådär. Men vi får höra oss för med alla?



Puss & love! Novafisen saknar du massor :)

2008-09-04 @ 22:59:48
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Kia

Tack! Ja, synd att det inget syns bara! Haha! Har för många kilon på mej. Men jag ser ljust på framtiden! Om du vill får du gärna haka på mej på kvällarna och gå. Om du känner för det! :) Bara roligt med sällskap!

Kram

2008-09-08 @ 14:26:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
Postat av: Emma

Japps, jag röstar ja för middag på fredag :) Andrea är på :) Men vad ska vi äta? Vi kan äta taccos kanske så kan jag stå för köttfärsen? har hur mkt som helst!



Puss!

2008-09-09 @ 09:35:38
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Bea

Tack... =))

2008-09-09 @ 13:42:03
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Postat av: Emma

Yes, jag jobbar till 18 på fredag. Men vid 19 är jag nog klar & då kan vi väl träffas & äta? Angelica & Andrea kan ju kanske komma i förväg & hjälpa till å laga maten? ;) Heheh



Jag köper med mig en vin-flarra också så kanske Angelica & Andrea ge dig pengar för grönsakerna eller nått?



Puss!

2008-09-09 @ 14:11:43
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Kia

skratt Ja, jag gillar också blodpudding! :) Med rivna morätter, lingonsylt och smör! mums

Aha! Ska du med på gympan! Trevligt! Då ses vi ju där. Tror att det kommer att vara MÅNGA där ikväll. Kram

2008-09-09 @ 14:41:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
Postat av: petra

hej skrutt! hih



Men klart att jag vill, och tid har jag nog alltid :)

Bara att skriva hur du vill att jag ska göra,

färger osv

så fixar jag det :)



KRAM

2008-09-09 @ 15:02:40
URL: http://petrras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback