Till dig

Min älskade syster och bästa vän, vad gjorde jag utan dig
Livet vore inte detsamma, iallafall inte för mig.

Många säger att vi är olika, men djupt inne är vi densamma
En liten del av pappa, en liten del av mamma.

Du kan vara envis, bråkig, sur och tvär
Men det kan också jag så vi är lika även där.

Aldrig mår jag så bra, som när jag får skratta tillsammans med dig
Det faller sig så självklart att du är det viktigaste för mig.

Det finns ingen kärlek så stark, som kärleken till en syster
Inte en sekund tillsammans med dig är dyster

Det är med lyckotårar i ögonen jag skriver dessa ord
Till den vackraste människan på denna jord

Jag älskar dig min syster


Kommentarer
Postat av: erika

Du skriver så himla fint så jag börjar grina! :)



Tack för att du alltid finns för mig.

Du är den absolut bästa och mest viktigaste personen i mitt liv. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dig.



Jag älskar dig så otroligt mycket!

Puss, Lillasyster

Postat av: Anna Westman

Gud, vad vackert!!!! Du är en talang Sara! Roligt att se två systrar som förstår att uppskatta varandra. Man kan inte bli annat än rörd.

kram Anna

2009-01-12 @ 22:56:14
Postat av: petra

Så otroligt fint skrivet, man blir så rörd när man läser!

Du är så duktig :) Kram

2009-01-13 @ 10:25:47
URL: http://petrras.blogg.se/
Postat av: Emma

Skitfin dikt. :) Vad alla är duktiga på att skriva dikter. :) Skulle ju vara kors i taket om jag fick till något hälften så bra.. Hehe.



Puss o kram

2009-01-13 @ 11:24:19
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: nadja

vilket fint bälte

2009-01-15 @ 10:24:29
URL: http://rosalady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback