Kruppanfall

Veras första ordentliga förkylning fick hon när hon var 8 veckor gammal och vi fick åka på akuten med henne flera gånger för att inhalera. Nu har vi en egen Nebunette med inhalationsspray här hemma utifall att hon skulle behöva.  När hon var 5½ månad fick hon nästa förkylning men eftersom att hon då blivit lite ädre och kunde hantera det bättre, upplevde jag den som aningen lindrigare. Hon har bara nu i början av veckan blivit av med den förkylningen tills igår morse när jag tyckte att hon hade börjat hosta lite igen. Igår kväll var det inge större fel på henne förutom att hon inte riktigt ville somna, men inatt kl 2 vaknade vi av att Vera fått världens kruppanfall (vilket jag inte visste då såklart) och jag blev så fruktansvärt rädd. Hon andades och hostade och  som om hon fått universums astmaanfall. Hon var så himla ledsen. Jag gick ut på bron med henne för att hon skulle få friskluft men inget hjälpte. Jag ringde ner på akuten och de ville att vi skulle komma in på direkten så att de fick titta på henne. Innan vi kommit oss ner så hade det hela klingat av lite och efter ett tag fick vi åka hem igen. Inte har jag sovit mycket inatt kan jag lova.



Mina lilla skatt, jag önskar att du aldrig mer behöver vara sjuk!


Kommentarer
Postat av: Emma

Men huvva stackars lillpiga! :( Vet ju hur hemskt det låter/är. Dock växer det ju bort oftast vid 3-års ålder så jag hoppas Nova har haft krupp klart nu men det är ju väldigt otäckt då de är så små, Nova var ju 10 månader första gången hon fick krupp & har väl haft det 3 eller 4 ggr sedan dess.



Denna j*vla förkylning går bara runt runt. Är glad barnen är friska nu men för mig har det tagit omtag :/ Längtar efter sommar & värme nu!!



Ge Vera en puss o en kram från oss alla <3

Postat av: Vanja

Ja fy :( visst är det hemskt, Victor fick kruppanfall i natt som var, på morgonsidan - men som tur var behövde vi inte åka ned på sjukan iaf.Så nu är han rejält förkyld. Det kommer som ett otäckt brev på posten kruppen :(. Victor har haft det 3-4 ggr. De övriga ggr ha varit rejält -ambu.transport en gång. Det värsta som finns är när de små är sj! Hoppas hon krya på sig snart!

2010-05-06 @ 19:25:12
Postat av: Sockenvägens Söta

Fy för krupp, hela mammahjärtat gråter när de små ä sjuka!!! Tur iaf att det gick bra, håller tummarna att Vera slipper det mer! Kram på er!

2010-05-10 @ 22:27:30
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback