nattbön!

  • Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är, vart jag mig i världen vänder, står min lycka i Guds händer. Lyckan kommer lyckan går, den Gud älskar lyckan får.

  • Det gick en ängel kring vårt hus, som bar på två förgyllda ljus. Jesus bar dem i sin famn, så somnar vi i Jesu namn. AMEN!

Dessa två böner bad mamma och pappa med både mig och min lillayster när vi skulle sova. Jag kunde nog inte ens somna om dom inte låg bredvid och vi läste dessa två dikter tillsammans, det var en trygghet som inte går att beskriva i ord. Dessa dikter kommer jag bära med mig hela livet och självklart läsa för mina barn när dom ska sova. Jag tycker att dom är otroligt fina. Jag läser dom inte längre men det är ett mycket starkt och betydelsefullt minne från min barndom.



Nu ska jag krypa i säng, för annars orkar jag nog inte upp imorgon kl 5.
Sov så gott!

Puss & Hej!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, jag hoppas verkligen! Jopp, Mille jagar men troligtvis far jag upp till Lövnäs idag eller imorgon.. har inte bestämt än. Beror på hur Bubbis mår. Ska till momma idag & kolla.. kanske måste han drogas & läggas in på dropp :/ Puss!

Postat av: Doris Eriksson

Hej Sara!
Ja dessa var fina, särskilt den sista tycker jag!!
Hoppas allt är bra med dig? Har nu flyttat hem från stugan,men blir nog där några helger till framöver!
Kram

2007-09-04 @ 09:56:56
URL: http://doriseriksson.blogg.se
Postat av: Maria

Hej!
Ja, hundar är ju underbara! Älskar min golden :) Skulle inte vara helt fel att ha en till, bara man hade tid, plats och råd.
Men, det går ju inte att göra så mycket om man är allergisk...det kan man ju inte rå för. Är han väldigt allergisk?
Kram!

2007-09-04 @ 11:14:57
URL: http://evima.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback