Stor publik på Expo norr

Ja, publiken var över förväntan stor igår på tävlingen. Mycket tack vare att Talang 2008 var där. Alla tjejer stod och skrek efter Sebbe (Sebastian Krantz) hehe. Nadja och Zara var där och gästade oxå. Erika känner ju både Nadja och Sebbe sedan tidigare eftersom att de tävlat mycket tillsammans, så det var kul :) Snacka om att Erika knytit många nya kontakter de senaste åren och alla är helt underbara artister.


När Erika vaknade igår morse så var febern som tur var borta men halsen desto värre. Tittar man ner i hennes hals så råder det ingen tvekan om halsfluff. Det ser fruktansvärt ut där nere så jag förstår verkligen hur ont det gör. Trots det så åkte hon på tävlingen för det är så fruktansvärt viktigt för henne. Hon vill inte missa en enda chans. Hon ställde sig på scenen och gjorde ett av sina bästa framträdanden någonsin och bokstavligen sopade mattan. Hon fick 95 % av publikens röster och alla juryns, och åkte hem med en fin guldpokal. Nu väntar semifinal ombord på Viking Line den 26 Augusti.

Jag är så otroligt stolt över henne!!

I morgon sjunger hon på Lajksjöfestivalen kl 13.00 så jag hoppas att halsen inte blir värre och att hon orkar ansträga den lite till (vilket inte är så bra). Den skulle egentligen behöva vila lite inför Ekebofestivalen i Ängelholm den 5 Juli.

Puss & Hej!


Kommentarer
Postat av: Emma

Men fy tusan så roligt! & extra skoj med tanke på att hon faktiskt var sjuk. Duktigaste bruden!!



Ska ni ut ihelgen något?



Puss!

Postat av: Emma

Mille & Nova har farit till Storuman, kan ju tyvärr inte följa för jag jobbar. Huvva, första gången de far alldeles själv. Men det är ju Storumandagarna & Mille ville ju fara dit. Funderar kanske på en luuuugn utgång imorgon, kan bli skoj. Skulle ha dragit ut Gneka också. Annars är min plan på soooovmorgon både lördag & söndag. Var ett tag sen sist. Hehe ;) Måste ju fara & titta på Erika imorgon också.



Puss!

2008-06-27 @ 10:40:27
URL: http://emmaforpresident.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, jag står gärna med er & tittar på Erika ;) har ju ingen annan att följa. Ska kanske höra med Gneka om hon ska dit också. Men klart ni ska ut på lördagkväll! Vi kan ha förferre i huse ;) Fast jag ska ändå ta det lugnt, känn mig halvförkyld.



Puss!

2008-06-27 @ 12:57:17
URL: http://emmaforpresident.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback