+ 9 dagar

Det är lite kyligt här hemma idag så jag har gjort upp en eld och för hoppningsvis får jag lite värme snart. Har slängt in en klädtvätt oxå så jag får nog ta och hänga upp den. Sen ska jag göra mig i ordning och åka ner och möta Jonah på sjukan kl ett. Vi ska vaccinera oss mot svininfluensan idag och det gör mig lite nervös. Jag är lite rädd för att jag ska bli dålig nu när det snart är dax för förlossning, men jag hoppas att det ska gå bra. Sen vet jag inte om jag gör rätt överhuvud taget när det gäller vaccinet, men alla jag pratat med rekommenderar att man ska ta det. Både jag och Jonah hör till riskgrupperna, men egentligen gör vi det för bebisens skull som inte kan få någon vaccination.

Måste gå och kolla panna nu. Kanske slänger in en bild lite senare idag.



BF + 1 vecka


Kommentarer
Postat av: marlene

med mitt första barn tog det tolv timmar från det att jag fick pillret som skulle som sätta igång det tills det satte igång. när det väl satte igång tog det sex timmar. det gick bra, förutom att det stannade av lite och jag fick ta värkstimulerande dropp. men det var en bra förlossning.

Med mitt andra barn tog det några timmar från det att jag blev igångsatt, tills att värkarna startade. då sa det pang och så var han ute på tre timmar. Jag är jätteglad att jag fått föda natuligt och att det inte blev kejsarsnitt i stället. Jag tycker att det känts tryggt att vara på plats, man behöver inte gå omkring och fundera på när man ska åka in.

Jag tycker inte att du ska gruva dig för en eventuell igångsättning, det kommer att gå jättebra ändå! :)

Oj, va långt det blev.. Men som sagt - lycka till! snart är det över!

Förresten, jag är helt övertygad om att det är en liten tjej i din mage ;)

Ha det gott!

Postat av: Sarah

Hej!

Nu undrar du säkert vem jag är..

Har läst lite i din blogg, har själv en son på 6 månader :)

ang vaccin så skulle jag INTE ta det så nära förlossningen, en vän till mej som väntar nu i dagarna tog vaccinet och blev JÄTTE dålig..

i andra länder har de förbud mot vaccin på gravida och barn, bara det säger ju något? vill inte verka otrevlig på något sätt, men sök lite på internet innan du bestämmer! Lycka till med förlossningen :)

2009-11-06 @ 12:14:42
Postat av: SofiH

Hej hopp Sara. Vilken otrolig väntan du får gå igenom ;) jag tittar in här så fort jag har tid för att se vad som händer!



Hoppas allt är toppen och att väntan snart är över.

STOR KRAM FRÅN JÄMTLAND!



Ps. När det gäller Vaccinet ska du nog lyssna på dig själv och inte allt strunt som cirkulerar på nätet. Alla reagerar så olika, jag vet flera personer som inte känt nånting mer än att dom varit lite öm i armen. Kram!

2009-11-06 @ 12:39:15
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Veronica

Att de vaccinerar dig nu är väl vansinnigt. Tänk om du blir sjuk av vaccinet och så ska du föda vilken dag som. Vet ju vilka komplikationer det kan bli om man föder med feber.. Hoppas du slipper några sådana! Önskar dig all lycka på förlossningen!

2009-11-06 @ 16:02:37
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Emma

oj va din mage har sjunkit ner, snart kommer nog en liten bebis=)

2009-11-06 @ 16:02:38
URL: http://emmaochviktor.blogg.se/
Postat av: elin

tyckte också att de såg ut som den har åkt ner :P du är nog snart på bb :)

2009-11-06 @ 18:37:56
Postat av: Ida

Har inte varit in på ett tag, hade ingen koll på att du gått en vecka över tiden. Lång väntan kan jag tro, men snart är den över :-) Kanske blir det ett farsdagsbarn, min lillebror är född på farsdag och det har han nog fått höra hela livet ;-)



Lycka till nu när det väl drar igång!

2009-11-06 @ 22:18:16
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback