Lyckselebesök

Imorgon ska vi till Lycksele på Barn med Vera för att kolla upp hennes små pipande luftrör. Hon blev sjuk för ett tag sen med rejäl hosta och rosslande/pipande luftvägar. Jag var så fruktansvärt orolig. Det var flera nätter som jag vaknade av att Vera knappt fick nån luft och jag fick slita upp henne ur vaggan för att hjälpa henne. Det bara rosslade upp och ner i bröstet på henne. Det gjorde så ont i mitt hjärta och man var på helspänn hela dagarna. Vi var ner på jouren på sjukan ett par gången så att hon fick inhalera. Av det blev det lite bättre för varje gång så läkaren skrev ut en inhalator till oss som vi hämtade ut på apoteket. Han skickade även en remiss till Lycksele för säkerhetsskull eftersom att både jag och Jonah har haft astma, så det känns skönt att få kolla upp det. Själv både tror och hoppas jag på att de pipande luftrören berodde på förkylningen. Jag har hört att det är fler barn som haft ungefär samma problem. Nu är hon iallafall frisk och glad som vanligt sedan en vecka tillbaka och det tackar jag gudarna för. Det är inte kul när dessa små knyten ska vara sjuka.


Min lilla tofsvipa ;)


Kommentarer
Postat av: Ida

Neo fick börja ta astma-med. när han var kring 7 månader, och det var verkligen jättejobbigt i början, man ville ju ha ett barn som var helt kärnfriskt. Men nu efter 2½ år är det så självklart och vardagligt för oss. Han har dock "bara" infektionsastma som förhoppningsvis snart ska växa bort.



Hoppas att lilla Vera bara har något tillfälligt, men om hon skulle behöva inhalera så lär de sig väldigt fort. Och ens egen ångest försvinner rätt fort när man lär sig hur astman och medicinen fungerar på sitt barn.



Skönt att ni får komma till Lse så snabbt, vi har en kanonbra barnläkare där till Neo och har aldrig någon kontakt med läkarna här (ang. astman), det känns verkligen att han har full koll trots att den mesta kontakten sker via telefon, han lyssnar verkligen på våra ord :-)



Hon är så himla söt lilla Vera :-)

Postat av: Flingas mamma

huvva vad hemskt, hoppas det går bra, söt som socker är hon iaf ;D kramkram

2010-03-03 @ 11:33:11
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas att det går bra för er i Lycksele idag! Det är aldrig roligt när de små blir sjuka, kan jag tänka mej och inte kan förmedla sej. Men hoppas att det hade med förkyldningen att göra, så hon slipper astma lilltjejen och sötnosen där! Ska hålla mina tummar för er!

Kram kram

2010-03-03 @ 12:08:57
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nadja

Gud så söt hon är lilla Vera! Jag kommer gärna och hälsar på någon dag.. Tänkte väl försöka hinna färdigt mina studier inom 3 veckor (FÖRSÖKA:P) så sedan ska Enzo få gå på 15timmars de sista fem veckorna.. Då har jag lite mer tid och kan komma och hälsa på någon dag:)



Visst mådde du illa hela graviditeten eller lyckades det släppa för dig?

Kram

2010-03-03 @ 14:02:24
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Linda

Vår största tjej (snart 8...) har också infektionsastma. Det har däremot blivit bättre med åldern och förhoppningsvis så växer det bort helt. Vi har medicinerat henne med Pulmicort i växlande grad beroende på årstid och hur mycket förkylningar det går. När hon var liten så hade hon ofta natt-hosta där hon till slut hostade ut mängder av slem.... Inte skoj. Men för oss är det samma som för Ida med familj, en del av vardagen helt enkelt!

2010-03-04 @ 17:51:59
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback