Vaccinationen avklarad

Fy bubblan vad Vera blev ledsen när de stampade henne i benen, båda samtidigt dessutom. Hon grät så hjärtskärande och man såg verkligen på henne hur ont hon tyckte att det gjorde. Jag blev så ledsen inombords och det var inte långt från tårar för mig heller. Men när jag fick ta upp henne i min famn och trösta henne så gick det över fort och sedan var hon samma glada charmiga Vera igen. Tur att de små glömmer fort ;)  Nu hoppas jag bara att hon slipper feber och dyligt. Just nu sover hon sött i min säng iallafall.

7400 gram stannade vågen på idag så det är 320 gram + sedan förra veckan. Hon börjar bli riktigt rund och go min lilla pingla. Vera ligger i överkant på både längden och vikten, men det har hon gjort ända sedan födseln. Hon vägde ju trots allt 4,2 kilo. Det tog lite tid för henne från början att komma upp i sin födelsevikt igen innan hon kommit på att det faktiskt är gott med mat ;) Jag fick kämpa med amningen rätt mycket i början innan jag och Vera kom överrens. Nu däremot ÄLSKAR hon att äta och börjar bli en stadig bit :)


Lillan den 10 februari, 2 dagar innan tremånadersdagen :)


Kommentarer
Postat av: Flingas mamma

goknul :)

Postat av: Emma

Jag tror Loke & Vera kommer rulla fram tillsammans, myspysarna ;-) Ja men absolut vi kommer hela kånkarången eller vad det kallas för :-) Det är så mysigt att vi är mammalediga tillsammans nu & kan fika & väga varje onsdag. Puss o kram!

2010-03-10 @ 20:08:29
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Nadja

Fy tusan.. Jag minns när Enzo skulle få tremånaderssprutan. Klart man är inställd på att de ska gråta, men jag var väl inte direkt inställd på att han skulle gråta så extremt så jag tokgrinade jag med:P Efter det har det dock gått bättre så nu kan jag hålla mig när han ska få spruta.. Man måste ju liksom hålla sig lugn själv känns det som så att det inte blir ännu värre:)



Enzo fick sin 18månadersspruta imorse och då tog jag faktiskt med mamma.. Med mina hormoner vet man aldrig om jag lyckas hålla mig:P Haha! Men nu slipper vi vaccinationer ett tag.. Ja, tills lillebror/lillasyster ska börja få sina förstås:(



Hoppas allt är bra med er? Nästa vecka börjar Enzo 15-timmars så om du har lust kanske vi kan träffas någon torsdag eller fredag framöver? Vi kan ju göra ett försök att promenera ut bebisen i magen:P

2010-03-24 @ 10:40:08
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback