Helvetets dag

Gårdagen började relativt bra trots att jag var trött när jag vaknade. Piggnade på ganska snabbt när jag kom på jobbet och arbetsdagen var bra. Jag var dock fruktansvärt trött när jag kom hem och började helvetet. Första motgången var i köket när vi höll på att laga mat. Jonah hade redan börjat med maten när jag kom hem så jag ställde mig och började diska istället. Sedan tänkte jag att jag skulle göra en sallad så jag började hjälp Jonah med det. Då sa han att han kunde göra det (i vänligt ton läge) och jag blev förståss arg och det uppstod ett litet gräl :P Det avtog som tur var snabbt och vi blev vänner igen :D
Jag bestämde mig för att baka en kaka som jag hade tagit ut receptet på tidigare på dagen. Så jag slängde ihop en smet och stoppade in kakan på 200 grader. Pratade lite med mamma i telefon och rätt som det är så har jag råkat vrida upp värmen på ungen på MAX. AAAAAAH, min kaka är alldeles brun och jag måste skynda mig att ta ur den. Den blev förståss lite lös (och brun) men faktisk otroligt god =)
Kl 19.00 hade vi tvättid så vi tog våra tvättkorgar och gick ner till tvättstugan för att tvätta bort det mesta inför helgen. När vi kommer ner dit så är det självklart någon som tvättar i en av tvättmaskinerna, på VÅR tid. Gaaah! (Det är det absolut värsta jag kan råka ut för när jag ska tvätta, jag hatar det) Jaja, det gick ju inte göra så mycket åt det så vi slängde i ena maskinen och lånade mammas tvättmaskin till de övriga kläderna. Vi hängde upp kläderna på tork och slängde in underkläder och lite arbets t-shirts i torktummlaren. Jag tyckte att det började lukta bränt (typ som cigarettrök) men vi kunde inte riktigt komma fram till varifrån det luktade. Vi åkte iallafall ner till mamma för att låna hennes tvättmaskin och när vi senare kom hem för att ta in våra torkade kläder hade jag bara velat ställa mig och skrika rakt ut så högt jag kunde. För det första så hade vi glömt att vrida på torkskåpet så kläderna där var fortfarande lika blöta. Men det var ju inte värre än att vi fick vrida igång det. Däremot så höll jag på att spy när jag öppnade torktummlaren. Alla kläder som låg där var håriga, luddiga och luktade s*tan. Ungefär som om någon hällt en stor askkopp där. Jag fick försöka att lyfta över kläderna till tvättmaskinen igen (samtidigt som jag försökte att inte spy) för att tvätta om dem. Lugn, det är inte över än! När jag kommer tillbaka för ta in tvätten igen så har tvättmaskinen stannat och båda maskinerna är vattenfyllda. Jag fick försöka att skölja kläderna (som fortfarande var håriga och luktade urk) för hand i sköljen och krama ur dem det som gick. Nu ligger kläderna i mitt badkar och försöker torka. Hur ska jag nånsin få dessa kläder rena igen och framför allt få bort lukten?!  Fy F*AN vilken dag!

Jag ska köpa mig en tvättmaskin om det så blir för mina sista slantar!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Huvva du, jag lider verkligen med dig:/ Det där är nog min värsta mardröm! :P Puss

2007-02-09 @ 10:21:53
Postat av: Emma

Jadu, förstår om du tycker det inte var den bästa dagen i ditt liv.. huvva, det finns ju inge värre än röklukt!! Samma var det när vi bodde på Sofia och det var en rökare som hade tvättat före så STANK det i torkskåpet och torktumlaren av deras äckliga rökkläder.. och det hjälper fasen int att man tvättar kläderna.. röklukten är ingrodd förevigt typ =/ Tycker det är kanon nu när man har egen tvättmaskin.. det är faktiskt guld värt! PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback