Vår helg i Sundvall!

Vi hade det hur bra som helst när vi var i Sundsvall. Bodde på hotell Ibis som ligger i stort sett mitt inne i centrum. Ett ganska enkelt och billigt hotell men jättefint och mysigt var det. Nere vid entréplan kunde man gå in till en pub/restaurang som hette Jops´ och där var det hur mysigt som helst. Så när vi hade shoppat vilt inne i stan på lördag så satt vi oss där och Drack lite gott. Jonah och Håkan drack öl och jag och Ann-Cha drack vitt vin. Oj så gott det var! Sedan gick vi upp på våra rum och gosade lite och bytte kläder innan det var dax för middag. Vi åt på en Thi restaurang, kommer inte ihåg vad den hette men det var helt klart det godaste jag ätit på länge. Det är ju så himla mysigt att få gå ut och äta på restaurang eftersom att man inte kan göra det hemma. Det känns lite extra lyxigt. Det behövs minsann inte mycket för att det ska kännas lyxigt för någon från Dorro :P hehe! Det var en sån jäkla lyckad kväll :)

På söndag bar det iväg ut till Ikea och det var riktigt kul det med. Jag älskar att gå på Ikea för det finns så himla mycket fint och billgt att köpa. Dock så drar det ihop rätt så fort och man får en shock när man kommer till kassan. Det är som på Dollar store allt är så billigt så man bara öser ner saker i vagnen. Vi hittade iallafall en massa roligt där. Köpte bland annat nya handtag och knoppar i silver,  till köksskåpen så nu ser det mycket fräschare ut i köket. De gamla vita knopparna var så himla tråkiga och fula. Lite skålar och glas mm hamnade förståss oxå i vagnen. Sedan blev det sängbord i björk + matchande sänglampor till sovrummet. Åsså turkosa prydnadskuddar att ha på sängen. Jag ska lägga ut en bild på vårt sovrum när jag har tid. Till hallen köpte vi en till spegel, lika som de vi redan har för att fylla upp vägge lite mer. Tittade även på en jättefin tavla och något skåp, men vi var lite osäkra på mått och så så det får bli ett senare projekt. Det går ju bra att beställa efter på nätet oxå. Jag har säker glömt en massa som vi handlat men jag kanske kommer på det senare. Trots att vi handlade rätt så mycket så tycker jag inte att det gick så fasligt mycket pengar. Ca 2500 på Ikea åsså 1000 spänn för mina kläder :) Jag köpte 2 klänningar, 2 koftor, knästrumpor åsså lite annat. Försökte att hålla i slantarna lite eftersom att jag åker till Sthlm på torsdag nästa vecka och då blir det ju oxå shopping.
Usch, torsdag nästa vecka lät nära, nu blev jag nervös. Jag hoppas verkligen att det går bra för Erika i Globen, men det är ett jäkla starkt startfält. Man kan inte göra mer än sitt bästa och för oss är hon alltid bäst. Ganska coolt att Bert Karlsson sitter i juryn iallafall :D

Näe nu är lunchen slut och jag ska jobba vidare.
PUSS!

Kommentarer
Postat av: jeanette

Ja, vi kommer åka precis den dagen då erika och hennes klass kommer hem från bulgarien :) alltså 23 maj.. så vi kommer tillbaka 2 dagar innan balen börjar! riktigt skönt, så får man va brun o fin :)

2007-03-01 @ 12:47:05
Postat av: Emma

Låter som en mysig helg! Idis är faktiskt ett kanonbra hotell.. hyffsat billigt och centralt! Framöver måste vi följas ( du, jag, mille, jonah & novis ) till s-vall. Det är så ´kul att gå på Ikea =) Fatta att Nova väger 4300 g nu!! hon är som en klump :P Dom växer alldeles för fort.. hehe. Du kommer säkert känna stor skillnad på henne när du håller henne nästa gång. PUSS

Postat av: Angelica

Men se där, nu blev jag stolt över dig för att du äntligen lyckades blogga lite;) Jag har hört fler som tyckt om det där hotellet så jag måste nog prova det nån gång framöver. Lät som ni haft en toppenhelg:)

2007-03-01 @ 15:14:46
Postat av: sara

Re Angeica: Jamen visst är jag väl duktig?! :) Bra stolt måste du nog vara :P hehe.. ja, det var ett riktigt bra hotell så dit åker vi nog igen :) Va ha du gjort i helgen då? Hur går det med renoveringen?

2007-03-01 @ 15:31:52
URL: http://legitimo.blogg.se
Postat av: Angelica

Superstolt!:) Jag har inte gjort så speciellt mycke, har en man som ägnade mycke tid till jakt så jag fick nöja mig med en rävboa;P Det går segt med renoveringen, hualigen! Och fel färg på golvet har vi fått också så jag får väl se om det skär sig nu när vi får upp tapeterna!:S Men när allt är klart måste du komma förbi på kaffe å kaka:D

2007-03-01 @ 15:51:09
Postat av: Emma

Mille var hos Ulla-Märta.. han säger att hon är kanonbra men att hon TAR I UTTA SJÄLVA F*N ( som Mille själv uttryckte det ) Jag vågar inte gå dit men skulle nog behöva för jag har väldig ont i ryggen också men det beror nog på att vi bär Nova så mkt som vi gör. Hon gillar ju inte babysittern speciellt så det blir mkt bära :/ Men men.. blir nog bättre när hon blir lite äldre =) Ja, skulle va skitmysigt att fara till S-vall nån helg framöver! Jag tycker ramen var kanonfin för den var stilren och det gillar jag + att den passar perfekt in till dom andra grejorna i Novas rum! Ska ni göra ihelgen då? pussss!

2007-03-01 @ 17:38:36
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se
Postat av: Emma

Ja, jag vågar fasen int gå till hon =P Jag skulle också vilja ha lite mjukmassage bara.. tror jag ska testa på Svanen eller vad det heter. Ihelgen har vi inte gjort så mkt.. varit ute & gått ganska mkt.. det har ju varit kanonväder :) Nova har sovit HELA dagen i princip så jag antar att hon är vaken i natt nu :P pusssiz ( Nova hälsar en blöt puss )

2007-03-03 @ 21:13:15
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se
Postat av: Emma

Ja, det har ju varit kanonväder! Det finns ju inge skönare än å va ute & kör skoter då & fika ute.. fika är ju mkt godare ute ;) Idag har vi promenixat i vårvädret.. hur härligt som helst! Jamen det är bara att komma förbi :) pusss från tuss

2007-03-05 @ 17:55:00
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se
Postat av: Emma

Jamen det blir perfekt. Nu nån kväll framöver kan vi ju gå på en prommis? det är ju ganska varm ute nu.. PS: du måste blogga oftare :P hih puss

2007-03-05 @ 18:15:05
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback