Amma någon annans barn?

Jag läste på aftonbladet idag om att amma någon annans barn eller lämna bort sitt barn till någon annan som kan amma honom/henne. Detta var ett alternativ om man själv inte har mölk eller av någon annan anledning inte kan amma sitt eget barn på grund av t.ex  sjukdom eller olycka. I Storbritannien och Usa är denna metod påväg tillbaka. Aldrig säger jag! Visst, det är en väldigt god gärning men det skulle känna helt fel för mig att amma någon annans barn och jag skulle absolut aldrig lämna bort mitt eget.  Jag tycker att amningen är en personlig och mysig sak mellan mamman och barnet. Bröstmjölken är visseligen väldigt viktig för ett spädbarn men det finns faktiskt barn som aldrig blivit ammade och som mår lika bra för det med hjälp av mjölkersättning och andra saker som ger barnet den näring som det behöver.  Näe, aldrig att jag skulle lämna bort mitt barn. Skulle det vara så att jag någon gång i livet inte kommer att kunna amma mitt barn så är det bara att acceptera det och gör det bästa av situationen för att barnet ska må bra.

Kan du tänka dig att låta någon annan amma ditt barn?


Puss & Hej!


Kommentarer
Postat av: Emma

Skulle ALDRIG heller låta någon amma mitt barn, då skulle jag föredra modermjölkersättningen. Usch, skulle kännas lite äckligt faktiskt :( Skulle heller aldrig vilja amma någon annans barn. Plus att den mjölk som t ex jag har är ju bara anpassat till mitt barn & inte till någon annans därför tror jag också modersmjölkersättningen är bättre om man nu inte skulle kunna amma. Måste du skriva in användarnamn & lösen nu för att komma in på min blogg?

Postat av: Anna

Jag håller med dig att det finns bra ersättning att ge barnet om man inte har bröst mjölk!! Jag fick slut på mjolk när min son bara var två månader men
men ersättning funkade det ändå!! !! kram

2007-09-16 @ 18:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback