Snorrslidan eller kanske Ryckepungsvägen

Ja, det finns en mängd konstiga och roliga ortsnamn/Gatunamn att välja bland. Själv så har jag Snorrslidan och Ryckepungsvägen som mina stora favoriter! :)

Vilket ortsnamn är din favvorit?

Snoppsborg - Blekinge
Gökadal - Blekinge
Kuballe - Bohuslän
Rumpsjön - Dalarna
Klitten - Dalarna
Ryckepungsvägen - Dalarna
Bögesgård - Halland
Snorrslida - Halland
Snorres väg - Jämtland
Kåtaviken - Lappland
Porrajärvi - Lappland
Kåtaselet - Lappland
Kukasjärvi - Norrbotten
Mensträsk - Norrbotten
Vintrosa - Närke
Snorretorp - Skåne
Pung - Småland
Runkarp - Småland
Fittja - Södermanland
Pungpinan - Södermanland
Bög - Uppland
Bakgöken - Uppland
Kåtaviken - Västerbotten
Ollonstigen - Västergötland
Sädesbingen - Västergötland
Brösta - Ångermanland
Horsköpet - Östergötland



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag hoppas också det :) Men nu på dagen verkar hon inte alls bekymras över snorningen. Men inatt fick jag suga ur näsan flera gången för hon hade fullt med tjockt, gult snor :/ Från det ena till det andra - vilka j*vla namn.. haha Ryckepungsvägen var ju nått det ;) Puss!

Postat av: Sofi H

haha. underbart! :P
har lite svårt att bestämma mig men jag är nog nära dina val iaf. Det hade minsann varit något att bo på ryckepungsvägen !

2007-09-07 @ 12:58:31
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Emma

Nej, jag blir hemma hela helgen, men Mille är i Lövnäs till söndag. Vad ska ni hitta på? Puss!

2007-09-07 @ 15:12:39
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback