En liten uppdatering

Påskledigheten var gudomligt härlig och behövlig. Vi hade inte så bra väder veckan innan påsk men från skärtorsdagen blev det kanonfint och det höll i sig resten av påskhelgen. Trots 10 dagars ledighet var det rätt så tungt att gå på jobbet i tisdags och nu känns det som att det var evigheter sen jag var ledig. Man kommer snabbt in i vardagen igen. Jag får trösta mig med att det inte är så länge kvar tills jag ligger på playan i Cypern med en veckas ledighet till. Egentligen var det ju meningen att vi skulle åka den 15 maj tillsammans med Anna, Chrille och barnen men vi var tyvärr tvungen att boka om vår resa. Nu blir det bara familjen och vi åker den 8 maj istället. Det känns jättetråkigt att vi inte kan åka med Anna och Crille för det hade jag verkligen sett framemot. Dessutom så skulle vi på Ayia Napa denna gång, men nu blev det samma som sist (Fig Tree Bay, Nausicaa beach) i och med ombokningen. Hur som haven så ska det bli himla härligt med en veckas semester i solen. Det blir dock inte alltid som man tänkt sig.


Ikväll är vi bjuden på Tacos nere hos mamma och pappa. Resten av helgen blir bara lugn och mysig och jag ber till gudarna att jag slipper må illa och spy. Jag är ganska less på det nu. Fast det har blivit bättre så jag tror att det håller på att ge med sig. Jag håller tummarna!

Ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Kia

Skönt om du slipper må illa och spy. håller tummarna Först tiden är ju jobbig. Men sedan att se magen växa är mysig!

Sköt om dej grannen! Kram

Postat av: Malin

Hej hej!

Måste även jag titta in och gratulera er båda till er lilla tillökning! Vad roligt för er! =)

Hoppas att allt kommer att gå bra och att du snart slipper allt illamående!



Ett stort grattis!



Kram Malin

2009-04-20 @ 17:19:47
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas illamåendet ger med sig snart. Huvvaligen. Jag är glad att jag slapp den biten i alla fall.. eller det vet jag inte eftersom 20 veckor bara passerade. Hehe :)



Puss o kram gumman!

2009-04-21 @ 14:45:42
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej huvvaligen vad jobbigt. Och när man spytt klart så börjar halsbrännan, och foglossningar, och huvudvärk. Hehe. Det är som du säger - Inte alltid en dans på rosor men oooooh så mysigt, speciellt när lillen/lillan börjar spela fotboll i magen. :) Går det bra att jobba då? Måste vara jobbigt med alla lukter hit & dit. Lovar att inte släppa en fis om jag kommer, men jag kan inte lova att Nova kan hålla sig. Hehe ;) puss!

2009-04-21 @ 15:15:52
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Emma

Halsbränna är så äckligt, fast det fick jag inte förän i slutet av graviditeten. Och det var samma där, vad jag än åt fick jag halsbränna på nattetid. Usch. När skulle ni på UL? Ja tänk när vi får komma & snusa på er bebis, oj oj, jag tror nog redan jag kommer en sväng på BB ;) Tiden går så snabbt så snart är det oktober. Hur skönt som helst att vara gravid på sommaren för det är ändå en härlig tid som ofta går fort (tyvärr ibland) Har du förresten räknat ut något BF? Så spännande allt är just nu :)



Nova & jag har varit sjuka med Mille har klarat sig. Nu hoppas jag det är sista förkylningen innan sommaren.



puss o kram

2009-04-22 @ 09:53:44
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad glad jag blir. Då spikar vi in BB i kalendern där i slutet av oktober, och INTE i början av november :) Vars ska ni på UL? Jag fick fara till Vilhelmina men alla nu för tiden verkar fara till Lycksele. :)



Fast alltid när man far på UL brukar dom flytta fram BF 2 veckor eftersom dom mäter bebisen & bebisen är ju egentligen 2 veckor yngre eftersom man räknar från mensens första dag & då är man ju egentligen inte gravid. Äsch, det där är så komplicerat, oftast brukar det jämna ut sig & man föder +- 2 veckor som man själv beräknat. ;)



Tänk vad kul då om den kom den 28e oktober. Eller kanske den 30e på mammas födelsedag :P Hehe.



Köpt några bebiskläder? Det är ju svårt att hålla sig ifrån alla minikläder. Man förstår liksom inte att dom är så små.



Pussis!

2009-04-22 @ 10:53:49
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja Lycksele har säkerligen bättre utrustning. :) Om det blir fler kids här kommer jag nog inte köpa bebiskläder i v.30 som sist, kommer nog beställa direkt jag får plusset. Haha. :P Det är ju så kul, och ännu kuligare när man vet om det blir Hello Kitty eller Spindelmannen. Hehe. Men nu för tiden finns det ju ganska mkt neutral. Många färger funkar ju faktiskt; gult, brunt, beigt/vitt, orange osv. Brunt/gult är en perfekt kombo tycker jag :) Men ni ska inte kolla könet va?

2009-04-22 @ 11:10:55
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback