Älskade lilla mirakel!

Igår var vi på viktskattning av bebisen och allt såg bara bra ut och det är så otroligt skönt att höra. Alla gånger som vi varit dit har vi fått höra att det verkar vara en mycket frisk och aktiv bebis. Aktiv är nog bara för namnet för det är sällan en lugn stund i magen och det är så lättande i hjärtat att få se på ultraljudet hur den vrider och vänder på sig. Men nog börjar det bli trång alltid, det både syns och känns :) Som jag både har anat och kännt så är det en lite större bebis, iallafall vad de kunde se nu på första viktskattningen. De skattade vikten till 2600 gram vilket motsvarar ungeför ett halvt kilo plus mot det normala i denna vecka. Vi ska tillbaka om två veckor igen för en mera exakt vikt. Men bebisen mår som sagt himla gott i magen och för mig får den vara NÄSTAN hur stor den vill bara den är frisk och kry, det är det viktigaste. Ut kommer de iallafall på ett eller annat sätt :)




Mamma och pappa längtar efter dig
och önskar så att du kunde komma snart


Kommentarer
Postat av: Kia

Oj! En stor bebis då! Men inte så oväntat kanske då båda ni var stora som nyfödda? Visst var det så?

Mysigt att få se den "lilla" iallafall och höra att allt är bra!

Kram kram

Postat av: Emma

Ja, en del bebisar går ju ner i vikt på slutet. Det är ju så olika. :) Vad ska ni göra ikväll då? Vi kanske kan titta förbi & spana på vrålåket :) Jag har redan introducerat Mille för den vagn jag vill köpa (en Phil & Teds) men han tycker den såg lite konstig ut. Hehe :) Puss!!

2009-09-10 @ 11:39:50
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback