Mitt lilla troll

Bm besöket idag gick bara fint och allt såg bra ut. Bebisen ligger med huvudet långt nere och har jättefina hjärtljud. Sf-måttet låg på minst 34 den här gången så min kurva pekar numera i takhöjd. Inte konstigt att jag känner mig STOR och tung :) Vi ska få tid för viktskattning i Lycksele så snart Bm har kontaktat dem så det känns skönt. Det ska bli kul att veta hur pass stor bebis man bär på. Tänker det komma ut en jätte tro?! :) Både jag och Jonah var ganska stora bebisar så det vore ju inte helt omöjligt. Men jag tar gärna emot en stor och fin bebis bara den kommer ut :) Jag önskar så att den var klar för att anlända redan nu för jag längtar så jag tror att jag spricker snart. Om jag inte går över tiden så är jag mamma inom loppet av 8 veckor. Helt otroligt!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi fick tid på onsdag men ska se om det går flytta till på torsdag eller fredag, skulle passa bättre då. Helt en fredag får då tar jag ledigt hela dagen :) När ska ni på viktskattning?



Det ska bli så spännande, längtar massor. Puss puss

Postat av: Emma

Ja, det är ju som härligare att vara ledig en fredag. Men går det inte ändra tid så blir det på onsdag.



Men ska du redan på viktskattning? Brukar det inte bli i slutet av graviditeten? Eller man kanske får fara flera gånger. Jag minns aldrig vad jag hade för SF-mått, inte heller vad det betydde. Hehe. Jag brukar köpa föräldrartidningar att läsa men det slutar med att Mille läser dom och inte jag. :P



Puss puss!

2009-09-03 @ 11:02:37
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej, det är ju många som har stor mage men normalstor bebis. Det är ju så olika. Huvudsaken är att dom kommer ut & mår bra. Jag tror ju inte att jag får jättestora barn men att denna säkert ligger på normalstor storlek, 3,5 kg kanske eftersom Nova var 2,9 kg. Andra barnet är ju oftast större. Blir tredje UL:et för mig också & fler lär det bli - På gott & ont för man får ju alltid vara orolig också. Jag tror vi får ta en lunch snart & låta magarna växa ännu mer :P Jag har gått upp 8 kg nu. Hehe. Puss

2009-09-03 @ 12:09:35
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, magen ser väldigt stor ut. Ja tänk tyckte nyss jag hörde att du var gravid och nu är det snart dags för plutt*n att komma ut. Spännande spännande

2009-09-03 @ 23:20:30
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag gjorde en viktuppskattning med Adrian också.. Men han kom minsann ut och var en normalstor pojke;) Nu ligger han långt under medelkurvan i både vikt och längd, så det ändras fort.. Det är inte alls säkert att du har en stor bäbis därinne. Jag hade extremt mycket fostervatten och det gjorde att magen vart stor. Du kanske också har mycket fostervatten? Hur som haver såg det så mysigt ut med den där magen när jag såg dig i Onsdags. Nu är det ju snart dags:)

2009-09-04 @ 15:58:46
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag fick göra en kontroll och då var han normalstor. Tror det var i v.32 om jag inte minns helt fel. Sedan kan det ju vara så att man bär barnet längre fram i magen, vissa bär den bak mot ryggen. Ja herregud, det kan vara så mycket. Men skulle den tänkas vara stor ändå så går det också bra, ut kommer dom ändå, förr eller senare;)



Mår du bra annars?



kram

2009-09-07 @ 20:21:36
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Emma

Hur gick det igår på ultraljudet? :) Bebisen måste vara stor på skärmen nu, minns när vi såg Nova i v.38, det var bara typ en hand som syntes åt gången. Hehe :) Puss o kram

2009-09-09 @ 10:02:22
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det är helt otroligt att man faktiskt kan bära ett barn som växer & blir till i en mage. Och kärleken när dom kommer ut är ju övermäktig, man förstår det aldrig förän den dagen är kommen :)



Din lilla krabat är snart uppe i Novas födelsevikt :) Exakt en dag efter förlossningen så vägde Nova 2600 g innan amningen kom igång. Man tycker ju ändå dom är såå små.:)



Antar att fjunet i magen nu kommer att vara lite större än vad Nova var.



Blev det pratat om någon igångsättning tidigare om lilla buddah fortsätter växa mycket?



Puss o kram

2009-09-09 @ 11:22:26
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback