Vad hände med tiden?

För ett år sedan den här tiden gick vi och väntade på att Vera skulle göra entré. Måndag den 9 November åkte vi till Lycksele för en sista koll på bebisen eftersom att jag hade gått över ganska länge och det förväntades ett stort barn. Det var 12 dagar över tiden och jag hade sparsamt med fostervatten så vi fick stanna kvar för igångsättning på tisdag morgon. Det krävdes 2 försök innan lillan bestämde sig för att titta ut. Torsdag den 12 November kl 07.01 föddes vår dotter. 4195 gram, 52 centimeter och helt perfekt. Det vackraste vi nånsin sett!

Jag kan i min vildaste fantasi inte förstå att det redan gått ett år. Det är både sorgligt och helt fantastiskt på samma gång. När man tittar på Vera nu så är det fascinerande att se vilken personlighet som vuxit fram i henne. Att se sitt barn växa och utvecklas dag för dag är värt mer än allt på denna jord. Det känns som att det var igår som hon låg där på mitt bröst och kämpade med att fokusera blicken, i en helt ny och främmande värld. Nu, ett år senare, kan hon gå och säga en massa ord. Hon visar vad hon vill..och inte vill :) Jag är så stolt över henne och det finns ingen som gör mig så lycklig som Vera. Tiden går snabbare än vad man tror, på fredag blir hon 1 år.



Min fina lilla skatt!


Kommentarer
Postat av: flingas mamma

ja det är så otroligt att se dom växa och utvecklas :D grattis till vera i förskott :)

vi längtar tills hon börjar på dagis nu :D ska bli kul för flinga att få en tjej i samma ålder att leka med :D kram

Postat av: flingas mamma

vad kul, det känns jättebra..älskar verkligen Eva Henriksson, hon är så bra! och alla barnen är så snälla, fast flinga tycker det är lite jobbigt när de ska börja gosa med henne innan vi ens kommit innanför dörren :P

2010-11-10 @ 10:25:07
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det va ju jäkligt synd att vi fumlat bort så mycke tid igår:/ Hade ju varit kul att få surr lite längre:P

puss

2010-11-11 @ 08:16:50
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback